Decyzją MRPiPS z dnia 29.04.2025 r. znak DF-I.6020.13.1.2025.JC/DG, powiat skarżyski otrzymał środki rezerwy Funduszu Pracy z przeznaczeniem na realizację przez Powiatowy Urząd Pracy w Skarżysku-Kamiennej Programu aktywizacji zawodowej bezrobotnych w regionach wysokiego bezrobocia.
W związku z powyższym od dnia 16 czerwca 2025 r. można składać wnioski na poniższe formy aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych:
- staże - ograniczenie do 46 wniosków w ramach tego naboru.
Wnioski stażowe muszą posiadać deklarację dalszego zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na co najmniej jeden miesiąc w pełnym wymiarze czasu pracy. Umowy stażowe będą zawierane na okres nie krótszy niż 3 m-ce oraz nie dłuższy niż 6 m-cy.
- bony na zasiedlenie - ograniczenie do 15 wniosków w ramach tego naboru.
Maksymalna wysokość bonu na zasiedlenie to 14.000,00 zł. Ostateczna kwota wsparcia będzie ustalana indywidualnie, po ocenie całokształtu przedsięwzięcia i uwzględnieniu potrzeb wnioskodawcy oraz celowości i racjonalności wydatkowania środków publicznych.
Program skierowany jest do wszystkich osób bezrobotnych zarejestrowanych w PUP w Skarżysku-Kamiennej zgodnie z kryteriami udzielania wsparcia.
WAŻNE INFORMACJE!
- Wskazane w naborze formy wsparcia realizowane będą na podstawie nowych przepisów t.j. Ustawy z dnia 20.03.2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r. poz. 620). Prosimy o zapoznanie się z nowymi kryteriami oraz składanie wniosków na aktualnych drukach.
- Wzory wniosków i kryteria realizacji wybranych form dostępne są w siedzibie PUP oraz na stronie internetowej skarzysko.praca.gov.pl w zakładce DLA BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY oraz DLA PRACODAWCÓW I PRZEDSIĘBIORCÓW.
- Osoby bezrobotne wskazane w składanych wnioskach muszą posiadać opracowany i aktualny Indywidualny Plan Działania.
- Do wniosków o bon na zasiedlenie należy obowiązkowo dołączyć dokumenty z zabezpieczeniem umowy zgodnie z Kryteriami.
- Umowy podpisywane będą do wyczerpania dostępnych środków. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.